راهنمای انتخاب و خرید

ژل روان کننده لوبریکانت و نحوه ی مصرف و کاربرد آن

نحوه استفاده از ژل روان کننده

برای حفظ و تداوم یک رابطه‌ی لذت‌بخش جنسی باید به تمامی مواردی که در‌ بهبود  رابطه تاثیرگذار هستن توجه کنین. یکی از‌ مواردی که می‌تونه کیفیت یک رابطه جنسی را افزایش بده، ژل روان‌ کننده لوبریکانت هست. تعداد زیادی از خانم‌ها با مساله خشکی واژن در زمان یک رابطه جنسی روبرو هستن. این ژل‌ از خشکی واژن جلوگیری می‌کنه و باعث میشه که سکس دردناکی نداشته باشن. با ما همراه باشید تا در‌ ادامه‌ی مقاله با ژل روان کننده لوبریکانت و نحوه ی مصرف آن بیشتر آشنا بشیم.

ژل لوبریکانت یا روان کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

واژن زنان به طور عادی در‌ هنگام رابطه‌جنسی یک مایعی ترشح می‌کنه که باعث میشه دخول راحت‌تر اتفاق بیفته. اما گاهی به دلایل مختلفی مثل یائسگی، استرس، شیمی‌درمانی یا مصرف داروهای‌ خاص، این مایع ترشح نمی‌شه و رابطه‌ی جنسی برای خانم‌ها با درد همراه هست. ژل لوبریکانت در این موقع به کمک خانم‌ها می‌آید. این ژل روی آلت تناسلی آقایون و یا بر روی واژن خانم‌ها قرار می‌گیره، کارکردش مشابه ترشح‌‌های واژن هست و باعث میشه که دخول راحت‌تر‌ اتفاق بیفته اما اگه برای اولین‌بار در هنگام استفاده از این ژل احساس خوبی بهتون دست نداد،‌ اصلا نگران نباشین؛ چونکه بعد از مدت کوتاهی، کارایی این ژل رو می‌بیند و به مصرف اون عادت خواهید کرد.

“ژل لوبریکانت” که نام دیگر آن “ژل روان کننده” نیز می باشد، دارای فواید و عوارضی می باشد که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

فواید و مضرات ژل لوبريكانت

همانطور که در اول این مقاله اشاره شد این ژل‌ها برای بهبود یک رابطه جنسی استفاده میشه. این ژل دارای فواید زیادی می باشد، همچنین ممکن است برای برخی از افراد دارای معایب نیز باشد. در ادامه به برخی از فواید و عوارض ژل لوبريكانت اشاره می‌کنیم.

1. رفع خشکی واژن

این مورد یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این ژل‌هاست که می‌تونه لذت رابطه رو برای دو طرف افزایش بده.

2. از بین بردن درد زنان در رابطه جنسی

زمانی که ترشح در واژن اتفاق نمیفته‌،‌ دخول برای زنان خیلی دردناک میشه. استفاده از لوبریکانت این درد رو کاملا برطرف می‌کنه‌.

3. افزایش رضایت طرفین‌

استفاده از این ژل با از بین بردن درد و ناراحتی در زنان باعث میشه دو طرف از رابطه لذت بیشتری ببرن.

4. افزایش طول رابطه

طول رابطه با رضایت طرفین رابطه مستقیم داره. هر چی رضایت از یک رابطه جنسی بیشتر باشه مدت سکس هم افزایش پیدا می‌کنه.

عوارض ژل لوبريكانت:

در ادامه به برخی مضرات این ژل‌ها می‌پردازیم. باید در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که این ژل‌ها کاملا بهداشتی هستن و در کشورهای اروپایی و آمریکا هم مورد استفاده قرار می‌گیرن. اما ممکنه در برخی از موارد عوارضی هم داشته باشن.

1. ایجاد حساسیت و خارش

این ژل ممکنه در بعضی از آدما حساسیت ایجاد کنه و باعث خارش بشه. پس در زمان استفاده از این ژل حتما به این مورد دقت کنید.

2. عفونت

برخی از مدل‌های روان‌ کننده‌ها مثل مدل سیلیکونی یا روغنی ممکنه که باعث بوجود اومدن عفونت بشه.

👈خرید انواع ژل ها و کرم های آمیزشی و روان کننده(لوبریکانت)👉

راهنمای خرید ژل لوبریکانت

برای خرید یک ژل روان‌ کننده مناسب، اول باید بدونید که در بازار انواع مختلفی از ژل روان کننده وجود داره که شامل موارد زیر هستن:

    • ژل بر پایه آب

    • ژل بر پایه سیلیکون

    •  ژل بر پایه روغن

    •  ژل طبیعی

 هر یک از این ژل‌ها کارایی خاص خودشون رو دارن که در زمان خرید باید بهشون توجه کنین. در ‌ادامه به چند نکته در زمان خرید این ژل‌ها می‌پردازیم.

    • لوبریکانت‌های بر پایه آب، شامل دو نوع دارای گلیسیرین و فاقد گلیسیرین هستن که در موقع خرید باید به این نکته توجه داشته باشین، ژل‌هایی که دارای گلیسیرین هستن زودتر خشک میشن؛ پس اگه به خشکی واژن دچار هستین یا از این نوع استفاده نکنید یا اینکه باید در زمان رابطه چند بار از ژل استفاده کنید.

    • در خرید ژل سیلیکونی باید توجه کنید که این ژل‌ها قدرت روان‌‌کنندگی بیشتری دارن. اما شستشوی این ژل سخت تره و باید با آب و صابون شسته بشه تا از بین بره.

    • اگه در هنگام استفاده از ژل‌های روان کننده قصد باردار شدن دارین بهتره که از ژل‌هایی که با اسپرم تداخلی ندارن استفاده کنین. اصولا روی این ژل‌ها عنوان sperm friendly ذکر شده.

    • اگه از کاندوم استفاده می‌کنید‌‌ ژل‌های روغنی مناسب کار شما نیستن؛ چون این ژل‌ها بسیار غلیظن و ممکنه که به کاندوم آسیب برسونن.

    • اگه از روان کننده‌های روغنی استفاده می‌کنید بهتره که از نوع روغن طبیعی اون مصرف کنید که برای واژن هم مفیدتره.

    • اگه در  حمام از این ژل‌‌ها استفاده می‌کنین بهتره که ژل‌های سیلیکونی و یا روغنی مصرف کنین. ژل‌های آبی و طبیعی خیلی زود با‌ آب شسته میشن.

چگونگی استفاده از ژل لوبریکانت

بعد از اطلاع از فواید و ویژگی های این محصول احتمالا این سوال مطرح میشود که چگونه باید از ژل لوبریکانت استفاده کنیم؟

برای استفاده از این ژل ها بهتره که بر روی تخت یک ملحفه یا حوله پهن کنین؛ چون برخی از مدل‌های این نوع‌ ژل ممکنه ایجاد لک کنه و شستشوی روتختی‌ها برای شما سخت بشه. به طور کلی برای استفاده از این ژل‌ها سعی کنید‌ به این نکات توجه کنید:

    • قبل استفاده دست‌هاتون رو کاملا تمیز کنین و بشورین.

    • ژل‌هارو چند دقیقه قبل از رابطه جنسی (ده دقیقه تا یک‌ ربع) اول روی دستتون بریزید و بعد روی آلت تناسلی قرار بدین.

    • دور واژن رو کاملا ژل بزنید. اگه فکر می‌کنید ژلی که روی دست‌تون ریختید کمه دوباره ژل بریزید.

    • هر دو طرف رابطه برای عملکرد بهتر ‌می‌تونن از  این ژل استفاده کنن.

    • اگه در رابطه جنسی از کاندوم لاتکس استفاده می‌کنید؛ بهتره که از ژل‌های بر پایه آب استفاده کنید. چون‌ دوامشون در‌ حین رابطه جنسی بیشتره.

    • ژل‌های روغنی رو به هیچ عنوان به همراه کاندوم استفاده نکنید؛ چون باعث میشن که کاندوم سریع پاره بشه.

👈خرید انواع ژل ها و کرم های آمیزشی و روان کننده(لوبریکانت)👉

موارد دیگر استفاده از این ژل روان کننده

ژل‌های روان کننده در علم پزشکی استفاده زیادی می‌شن. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این ژل‌ها که تقریبا اکثریت ما باهاش‌ مواجه بودیم؛ در  زمان استفاده از سونوگرافی هست. اما در مواردی مثل معاینه واژن یا معاینات مقعدی، اکوی قلب و… هم کاربرد دارن.

انواع ژل روان کننده بر پایه آب

سکس بدون درد از مهم‌ترین خواسته‌های زنان در یک رابطه جنسی است که ممکنه اتفاق نیفته‌. یکی از مهم‌ترین علت‌های سکس دردناک، خشکیه واژنه. خشکی واژن در زنان به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، شیمی درمانی، اختلالات هورمونی، استفاده از داروهای خاص و موارد دیگری رخ میده.

از مهم‌ترین درمان‌هایی که برای رفع خشکی واژن توصیه میشه، استفاده ژل‌‌های روان کننده است که می‌تونه درد در زمان دخول رو کاهش و رضایت جنسی خانم‌ها رو افزایش بده.

ژل‌های روان کننده که به لوبریکانت معروف هستن، باید قبل از رابطه‌ی جنسی روی واژن زنان یا آلت تناسلی آقایون قرار بگیره. این ژل موجب مرطوب شدن اون ناحیه میشه و دخول راحت‌تر انجام می‌گیره.

یکی از بهترین انواع لوبریکانت‌ها، ژل روان کننده بر پایه آب است که در دو نوع همراه با گلیسرین و فاقد گلیسیرین در بازار موجوده. لوبریکانت بر پایه آب از رایج‌ترین انواع ژل‌های روان کننده است که طرفداران زیادی داره. از مزایای این نوع ژل‌ها می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به‌راحتی می‌تونید همراه با کاندوم از این ژل‌ها استفاده کنین.
  • قیمت مناسبی داره و کاملا در دسترسه.
  • روی لباس‌ها و ملحفه‌ها لک ایجاد نمی‌کنه.
  • توجه داشته باشین که اگر دارای حساسیت هستین از مدل بدون گلیسیرین استفاده کنین؛ چراکه این مدل حساسیت ایجاد نمی‌کنه.

تاثیر ژل لوبریکانت

در مورد استفاده از لوازمی که در رابطه جنسی استفاده میشن، شایعات مختلفی وجود داره. لوبریکانت هم از این قاعده مستثنا نیست، به‌همین دلیل قصد داریم در ادامه تاثیر ژل روان کننده بر سه مورد مهم رو بررسی کنیم.

لوبریکانت و تاثیر آن بر کارایی کاندوم

لوبرکانت‌ها انواع مختلفی دارن از جمله ژل روان کننده بر پایه آب، سیلیکون و روغن. ژلی که بر پایه آب ساخته میشه رو به‌راحتی می‌تونید با کاندوم استفاده کنین و هیچ مشکلی برای شما به‌وجود نمیاره، اما ژل بر پایه روغن می‌تونه به کاندوم آسیب بزنه و احتمال پاره شدن اون رو افزایش بده، بنابراین در زمان خرید، مدل مناسب رو انتخاب کنین.


تاثیر لوبریکانت در یائسگی

عوامل مختلفی می‌تونه باعث خشکی واژن بشه، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاده کننده این مشکل، یائسگیه. لوبریکانت‌ها این مسئله رو برای خانم‌هایی که با این معضل دست و‌ پنجه نرم می‌کنن، به‌طور کامل رفع می‌کنه و تاثیر بسزایی در بهبود روابط جنسی در دوران یائسگی دارن.

تاثیر لوبریکانت در عفونت

لوبریکانت‌ بر پایه آب هیچ‌ تاثیری رو عفونت نداره و کاملا بی‌خطره‌. اما ژل روان کننده بر پایه روغن ممکنه در بعضی افراد حساسیت ایجاد کنه و به بافت‌های واژن آسیب برسونه. اما به‌طور کلی استفاده از لوبریکانت عامل عفونت زایی نیست.

معرفی بهترین ژل لوبریکانت

برندهای مختلفی ژل لوبریکانت تولید می‌کنن که انتخاب رو برای مشتریان این محصول سخت می‌کنه. از این جهت فروشگاه اینترنتی لوازم زناشویی زوجیتا بهترین ژل روان کننده رو در فروشگاه خودش موجود کرده تا شما مشتریان عزیز به‌راحتی بتونید انتخاب و خرید کنین. در ادامه برخی از این ژل‌ها رو براتون معرفی می‌کنیم.

بهترین ژل لوبریکانت | زوجیتا
  • ژل آمیزشی روان کننده گالاردو

این ژل با افزایش تحریک‌کنندگی در خانم‌ها و آقایون، میل به رابطه جنسی رو افزایش میده‌. گالاردو برای استفاده در واژن و مقعد مناسبه و یک حس رطوبت طبیعی ایجاد می‌کنه.

  • ژل آمیزشی روان کننده (لوبریکانت) کلاسیک خوشبو دلتا

ژل روان کننده دلتا برای خانم‌های یائسه و همه زنانی که دچار خشکی واژن هستن یک گزینه مناسب به‌حساب میاد. این ژل با رایحه دلنشین خودش، رابطه جنسی بدون درد و لذت‌بخشی ر‌و براتون رقم می‌زنه.

  • ژل روان کننده توت فرنگی ناچ کدکس

ژل روان کننده بر پایه آب کدکس با گلیسیرین همراهه. این ژل با اسانس آلوئه ورا هست که PH واژن رو تنظیم می‌کنه.

هنگام خرید و استفاده‌ از لوبریکانت به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که گفتیم ژل روان کننده بر پایه آب به زنانی که با مشکل خشکی واژن روبرو هستن کمک می‌کنه تا رابطه جنسی بدون دردی رو تجربه کنن. اگه قصد خرید لوبریکانت بر پایه آب رو دارین به نکاتی که در ادامه میگیم توجه کنین تا انتخاب بهتری داشته باشین:

  • لوبریکانت‌های گلیسیرین دار برای افرادی که مستعد قارچ هستند، گزینه مناسبی به‌حساب نمیاد؛ چون ممکنه باکتری‌های مفیدی که جلوی رشد باکتری‌های مضر رو می‌گیرن رو از بین می‌بره.
  • استفاده از لوبریکانت در دوران بارداری هیچ مشکلی نداره، این ژل یکی از بی‌خطرترین محصولات مربوط به رابطه جنسیه‌.
  • لوبریکانت بر پایه آب رو به‌راحتی می‌تونید با کاندوم استفاده کنین و هیچ مشکلی براتون ایجاد نمیشه.
  • در زمان خرید، مواد تشکیل‌دهنده ژل رو بررسی کنین و مطمئن بشید که به ماده‌ای حساسیت ندارین. می‌تونین مقداری از ژل رو روی پوست دستتون امتحان کنین تا اگه حساسیت دارین مشخص بشه.
  • بعد از مصرف کردن ژل، آلت تناسلی رو با آب، تمیز بشورین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه